ADVERTISE WITH US

Advertise on Employ.az and expand your reach.

EMPLOY.AZ is online job portal based in Azerbaijan for employers and job seekers. EMPLOY.AZ works with companies in Azerbaijan and it is the first local online portal which offers Graduate and E-Recruitment. We are growing in audience everyday! Join us and showcase your company to our visitors.

Available sizes for web advertisement:
• 230x230 Square
• 460x230 white-screen / horizontal

For more information and to discuss our advertising opportunities, please email us at info@employ.az with the subject (Advertisement)

  • to



Commercial Reporting Specialist

Holcim Azerbaijan OJSC
Holcim Azerbaijan OJSC

Date added: 24.04.2019
Industry: Advertising, marketing and PR
Job type: Full-time
Job location: Baku



APPLY NOW

Send your CV manually to employer's e-mail or fill in this form to apply in one click:

Select your CV

Primary responsibilities include:

  • Preparation of daily sales reports for internal purposes and for customers on request;
  • Research and analysis of public sources, collection of statistical data, and preparation of reports for market;
  • Preparation of sales related reports using related system and tools (SAP, CRM tools, reporting tools);
  • Statistics data analysis. Reporting to State Statistics Committee;
  • Preparation of offers/quotas, tender documents;
  • Preparation of monthly market share reports;
  • Coordination with logistics and finance departments;
  • Customer discount/rebate management;
  • Collecting data and processing cement complaints.

Skills and Qualifications:

  • Bachelor or Master degree in business, economics, finance, or related fields (BBA, MBA is preferable);
  • Languages: English,Azerbaijani. Russian is an advantage;
  • Knowledge of Microsoft Office programs, SAP system;
  • Working experience in an international company is preferable;
  • Strong analytical skills;
  • Ability to work under pressure, follow the deadline.

Əsas öhdəlikləri və vəzifələri:

  • Daxili məqsədlər və sorğuya əsasən gündəlik satış hesabatlarının hazırlanması;
  • İctimai mənbə, statistik məlumatların axtarışı, təhlili və müvafiq hesabatların hazırlanması;
  • Müvafiq sistemlərdən (SAP, CRM, hesabat sistemləri) istifadə edərək satışla bağlı hesabatların hazırlanması;
  • Statistik məlumatların təhlili; Dövlət Statistika Komitəsinə hesabatın verilməsi;
  • Təkliflər / kvotaların, tender sənədlərinin hazırlanması;
  • Aylıq bazar payı hesabatlarının hazırlanması;
  • Logistika və Maliyyə şöbələri ilə koordinasiya;
  • Müştərilər üçün güzəşt /endirimlərin idarə edilməsi;
  • Sementlə bağlı şikayətlərin toplanması və işlənməsi.

Tələb olunan keyfiyyətlər:

  • Biznes, iqtisadiyyat, maliyyə və ya əlaqəli sahələrdə bakalavr, yaxud magistr təhsili (BBA, MBA üstünlük verilir);
  • Səlist Azərbaycan və İngilis dili (yazılı və şifahi) bilikləri; Rus dili arzuolunandır;
  • Microsoft Office programı və SAP sistemi bilikləri;
  • Beynəlxalq şirkətdə iş təcrübəsi arzuolunandır;
  • Güclü analitik bacarıqlar;
  • Təzyiq altında işləmək bacarığı və qoyulan vaxta əməl etmək.

Please send your CV to the email info@employ.az and indicate the name of the position you are applying for in the subject line of the email.





Featured employers/recruiters